Projekty Lean
- 
                        
    					
	    					    					Daily management – codzienne zarządzanie w praktyce
Lean Management opiera się o nieustanne działanie. W firmie krok po kroku eliminowane są kolejne problemy, a podejmowanie stale i konsekwentnie działania windują firmę na wyższy poziom. Element, który ...
 - 
                        
    					
	    					    					Tworzenie wartości - to proces nad którym pracuje cały zespół
W Japonii — tłumaczył powoli, mozolną angielszczyzną starszy pan — jest brama. O określonym czasie brama otwiera się i kolejka przejeżdża — powiedział, robiąc gest, jakby zadawał cios karate. — Na kon ...
 - 
                        
    					
	    					    					Dlaczego planowanie sprzedaży może nie działać w firmie?
Planowanie sprzedaży jest kluczowym aspektem strategii każdej firmy. Istnieje jednak szereg czynników, które mogą sprawić, że nawet najbardziej wyrafinowane strategie mogą nie przynieść oczekiwanych r ...
 - 
                        
    					
	    					    					Optymalizacja magazynu: klucz do skuteczności w branży meblarskiej
W dynamicznym świecie przemysłu meblarskiego, skuteczne zarządzanie magazynem stanowi kluczowy czynnik wpływający na konkurencyjność i efektywność operacyjną firmy. Poniżej opisujemy jeden z najciekaw ...
 - 
                        
    					
	    					    					Działania na rzecz jakości Dantotsu
Fragment książki Sadao Nomury „Droga Toyoty do doskonałej jakości”.Będąc przekonanym, że jakość jest podstawową zasadą Toyoty, przez wiele lat pracowałem nad jej poprawą w Oddziale Pojazdów Przemy ...
 - 
                        
    					
	    					    					Czym są absurdalne zwyczaje Toyoty?
Słowo absurdalny odnosi się do czegoś, co jest niepojęte, odległe od normy lub oczekiwań. Wydaje się być nierealne lub nieprawdziwe. Czy tak jest z Toyota Production System? Czy zwyczaje Toyoty są abs ...
 - 
                        
    					
	    					    					Dotarcie do celu… dzięki wizualnemu zarządzaniu
Nasz układ nerwowy zawiera około 11 mln receptorów. 10 mln z tych receptorów odpowiada za widzenie, a połowa naszego mózgu jest zaangażowana w przetwarzanie obrazu. Nasz umysł przekształca dane w info ...
 - 
                        
    					
	    					    					Lean w BOM–ach
Historia z życia wzięta – wewnątrzfirmowe kłopoty, zamieszanie, które szczęśliwie rozwiązują zakładowi bohaterowie. W tle oczywiście leanowe narzędzia, które z dużą determinacją wdrażane są przez Rock ...
 - 
                        
    					
	    					    					John Shook o nowej książce na temat rozwiązywania problemów: Jak wykorzystać problemy, by odnieść sukces
„Furuta-san jest potworem”. Tak powiedział mi szef w Toyocie po naszym wspólnym spotkaniu z Nate’em Furutą pod koniec 1983 roku. Była to rozmowa na temat planów utworzenia spółki joint venture z Gener ...
 - 
                        
    					
	    					    					Jak się uczyć przewodzić i jak przewodzić, by się uczyć
Isao Yoshino powiedział mi kiedyś, że jedynym sekretem Toyoty jest jej podejście do uczenia się: Toyota i jej ludzie są bardziej cierpliwi – nawet w porównaniu do innych japońskich firm – w nauce, ref ...
 - 
                        
    					
	    					    					W tym największy jest ambaras, aby dwoje chciało na raz...
...czyli o połączeniu metodologii lean i six sigma. Debata o tym, jak i czy łączyć je w firmie, wraca od czasu do czasu podczas konferencji, ale też wśród osób wkraczających na ścieżkę ciągłego doskon ...
 - 
                        
    					
	    					    					Przedsiębiorcza młodzież w drodze do budowania lepszych firm
Rusza kolejna edycja Młodego Lean Lidera – programu skierowanego do uczącej się młodzieży. Młodzi Lean Liderzy nabywają kompetencji w usystematyzowanym rozwiązywaniu problemów przy wykorzystaniu m.in. ...
 - 
                        
    					
	    					    					Ogon zakupowy, czyli kosztowne drobiazgi
Co stanowi najbardziej czasochłonną część zamówień w firmach produkcyjnych (i nie tylko)? Nie są to wcale najdroższe, podstawowe materiały czy komponenty. Najbardziej uciążliwe jest zarządzanie tzw. d ...
 - 
                        
    					
	    					    					Multitasking a Problem Solving
Gaszenie pożarów w organizacjach to chleb powszedni. Ilość tematów, które nas otaczają jest bardzo duża i czasem ciężko nadążyć nad tym co robić, co najpierw i które zadania wybrać jako priorytetowe? ...
 - 
                        
    					
	    					    					Co odróżnia firmy, które są doskonałe od tych, które są bardzo dobre?
To pytanie zadawałam sobie od wielu lat wdrażając Lean, CI lub TPM w wielu firmach. Dostrzegłam, że to co wyróżnia firmy osiągające znakomite wyniki, to koncentracja zarówno na tym, co jest wido ...
 - 
                        
    					
	    					    					Logika przepływu: Lean RFS / Powtarzalne elastyczne Dostarczanie
Jak nie zaczynać od automatyzowania chaosu, tylko od ułożenia przepływu w całym łańcuchu dostaw (End-to-End)? Jak zaangażować wszystkie funkcje w proces ciągłego doskonalenia? Dlaczego narzędzia Lean ...
 - 
                        
    					
	    					    					Spotkania przy tablicach – wartość czy strata?
Ból kręgosłupa, ból nóg, znużenie, a spotkanie trwa i trwa i trwa… Nie dość, że na stojąco to idzie już druga godzina, a nie ma żadnych decyzji, efektów tylko czcza gadanina. Jeśli tak wygląda Wasze s ...
 - 
                        
    					
	    					    					Zanim powiesz Kaizen
„Dobrą zmianę zaczniemy od Kaizen”. Tak kiedyś myślałem chcąc wprowadzać filozofię lean w swojej organizacji. Szczerze mówiąc napaliłem się wręcz na to będąc na warsztatach związanych z lean (na zapro ...
 
Konferencja Lean Trendy 2025 wydarzenie pasjonatów i praktyków Lean z całej Polski, była okazją do świętowania dziesiątej rocznicy powstania Stowarzyszenia Lean Management Polska, które przez ten czas konsekwentnie popularyzuje filozofię Lean w Polsc ...
W dniach 14-16 maja 2025 roku w Centrum Edukacyjno-Kongresowym Politechniki Śląskiej odbędzie się Ogólnopolski Kongres Jakościowy 2025. To największe wydarzenie w Polsce poświęcone jakości, łączące wiedzę, relacje i biznes. Kongres stanowi unikalną o ...
- » Nowoczesne podejście do doskonalenia procesów - relacja z IX Europejskiego Kongresu Lean
 - » Bezpłatna Konferencja – Cyfrowa Transformacja w Biznesie
 - » Doskonalenie procesów, zespołów i robotów
 - » Relacja z Toyota Change Management – we wnętrzu giganta zmian
 - » Relacja z II Ogólnopolskiej Konferencji Jakościowej
 
| PON | WT | ŚR | CZW | PT | SOB | NDZ | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 
| 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 
| 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 
| 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 
| 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 





