Słownik pojęć Lean
- 1PF Jest to skrót pochodzący od angielskiego „One Piece Flow”, inaczej zwany ciągłym przepływem (patrz: ciągły przepływ)
- 3M Patrz: Muda, Mura, Muri
- 5S Odnosi się do pięciu japońskich słów zaczynających się na literę "s". Charakteryzują one podejście do organizacji i zarządzania miejscem pracy i mają za cel podniesienia wydajności przez wyeliminowanie strat i usprawnienie procesów.
- 5Why W języku polskim: 5xDlaczego. Metoda poszukiwania przyczyny problemu polegająca na kilkukrotnym zadawaniu pytań „Dlaczego tak się dzieje?”. Użycie metody wymaga jedynie posiadania świadomości o tym, że usunięcie problemu źródłowego pozwoli na uniknięcie szeregu wad lub niepotrzebnie wykonywanych czynności, które jedynie problem przykrywają. Przykład: W maszynie powstają wadliwe części /-Dlaczego? - Ponieważ maszyna zgrzewa część w złym miejscu /-Dlaczego część jest zgrzana w złym miejscu? - Ponieważ jest przesunięta /-Dlaczego jest przesunięta? - Ponieważ stabilizator nie przytrzymuje jej odpowiednio /-Dlaczego nie przytrzymuje jej w dobrym miejscu? - Ponieważ jest luźny /-Dlaczego jest luźny? - Ponieważ śruba regulacyjna jest zużyta.
- 7W Z jęz. ang.: 7 Wastes, 7 Marnotrawstw (patrz: Marnotrawstwo)
Śledź nas w social media
Aktualności
10 lat działalności SLMP - relacja z Lean Trendy 2025
Ogólnopolski Kongres Jakościowy 2025: Wiedza. Relacje. Biznes.
PolecamyKonferencja Lean Trendy 2025 wydarzenie pasjonatów i praktyków Lean z całej Polski, była okazją do świętowania dziesiątej rocznicy powstania Stowarzyszenia Lean Management Polska, które przez ten czas konsekwentnie popularyzuje filozofię Lean w Polsc ...
W dniach 14-16 maja 2025 roku w Centrum Edukacyjno-Kongresowym Politechniki Śląskiej odbędzie się Ogólnopolski Kongres Jakościowy 2025. To największe wydarzenie w Polsce poświęcone jakości, łączące wiedzę, relacje i biznes. Kongres stanowi unikalną o ...
- » Nowoczesne podejście do doskonalenia procesów - relacja z IX Europejskiego Kongresu Lean
- » Bezpłatna Konferencja – Cyfrowa Transformacja w Biznesie
- » Doskonalenie procesów, zespołów i robotów
- » Relacja z Toyota Change Management – we wnętrzu giganta zmian
- » Relacja z II Ogólnopolskiej Konferencji Jakościowej
Kalendarz konferencji Lean
PatronujemyWyszukiwarka
Śledź nas na Facebooku





