Baza wiedzy Lean
Lean w książkach
Książki które zostały przetłumaczone i wydane w języku polskim:
- "Szczupłe myślenie", tytuł oryginalny: "Lean thinking" Womack James P., Jones Daniel T.
- "Maszyna, która zmieniła świat", tytuł oryginalny: "The Machine that Changed the World" James P. Womack, Daniel T. Jones, Daniel Roos
- "Droga Toyoty - 14 zasad zarządzania wiodącej firmy produkcyjnej świata", tytuł oryginalny: "The Toyota Way" Jeffrey K. Liker
- "Kaizen. Klucz do konkurencyjnego sukcesu Japonii" Masaaki Imai
- "System Produkcyjny Toyoty", tytuł oryginalny: "Toyota Production System" Taiichi Ohno
- "Naucz się widzieć", tytuł oryginalny: "Learning to see" Mike Rother, John Shook,
- "Poziomowany system ssący", tytuł oryginalny: "Pull sytem" Art Smalley
- "Doskonalenie przepływu materiałów", tytuł oryginalny: "Material flow" Rick Harris, Chris Harris, Earl Wilson
- "Tworzenie ciągłego przepływu", Mike Rother, Rick Harris
- "Jak wdrożyć Lean", tytuł oryginalny "The Lean Turnaround Action Guide" Art Byrne
- "Lean w biurach i usługach", tytuł oryginalny: "Lean Office and Service Simplified", Drew Locher
- "To jest Lean" Niklas Modig, Pär Åhlström
- "Droga Toyoty do angażowania pracowników" Ernie Richardson, Tracey Richardson
Książki polskich autorów:
- "Doskonalenie strumienia wartości" Joanna Czerska
- "Pozwól płynąć swojemu produktowi" Joanna Czerska
- "Systemy zarządzania przedsiębiorstwem – techniki Lean Management i Kaizen" praca zbiorowa
- "Sterowanie Zapasami w Przedsiębiorstwie" Zdzisław Sarjusz-Wolski
- "Metody TQM w zarządzaniu firmą" Marek Ćwiklicki, Hubert Obora
- "Zarządzanie Japońskie. Ciągłość i zmiana" Maria Aluchna, Piotr Płoszajski
- "Lean Management po polsku" Tomasz Król
- "System Kaizen w budowaniu trwałej przewagi konkurencyjnej" Marek Krasiński
- "Praktyczny przewodnik 5S" Marcin Kamieński, Ludwik Sieczkowski
- "Skuteczny lider lean. Jak usprawniać firmy w Polsce i pomagać im więcej zarabiać." Andrzej Krótki
- "Problem Solving jest dla ludzi" Krzysztof Dobrowolski
- "Na rozdrożach Lean Management" Robert Kagan, Małgorzata Jakubik
Wydawnictwa:
- Wydawnictwo Lean Enterprise Institute Polska http://www.leanbooks.pl/
- Wydawnictwo ProdPublishing.com http://prodpublishing.com/
- Wydawnictwo MT Biznes http://mtbiznes.pl
- Wydawnictwo Onepress http://onepress.pl
Przeczytaj również o Lean
-
Lean to nie tylko narzędzia - Lean to ludzie
Mapowanie strumienia wartości, 5S, 5 Dlaczego, Kanban, Kaizen, wizualne zarządzanie, to narzędzia, które mają zredukować koszty produkcji i zwiększyć możliwości produkcyjne przedsiębiorstw. Jednak narzędzia pozostaną tylko bezużytecznymi narzędziami, jeżeli nie zaczną używać ich ludzie.
-
7 marnotrawstw – cz. 2
W pierwszej części omówiliśmy trzy pierwsze marnotrawstwa – oczekiwanie, zbędny transport i zbędny ruch. W poniższym artykule rozwiniemy dwa kolejne – nadprocesowość oraz zapasy.
-
Ciągłe Doskonalenie w procesach usługowych w HR.
Metodologia Ciągłego Doskonalenia Lean Six Sigma została pierwotnie opracowana na potrzeby procesów produkcyjnych, jednak równie dobrze sprawdza się w procesach usługowych. Jedną z kluczowych różnic między produkcją a usługami jest to, że w produkcji produkty są namacalne, mogą być przechowywane i sprawdzane pod kątem zapewnienia jakości zanim dotrą one do klienta. Usługi są dostarczane w czasie r ...
-
Wdrożenie TPM – czyli jak regularne działanie pozwala oszczędzać
Total Productive Maintanance, czyli Produktywne Utrzymanie Maszyn pozwala oszczędzać pieniądze. Czasem ratuje setki tysięcy złotych, dzięki temu, że mamy umiejętność przewidywania awarii naszego parku maszynowego. TPM redukuje przestoje maszyn, które zamiast czekać na usunięcie usterki, powinny produkować i przynosić nam zyski...
Technologie wspierające Lean
PARTNERZY SEKCJI:


Komentarze
W dniach 14-16 maja 2025 roku w Centrum Edukacyjno-Kongresowym Politechniki Śląskiej odbędzie się Ogólnopolski Kongres Jakościowy 2025. To największe wydarzenie w Polsce poświęcone jakości, łączące wiedzę, relacje i biznes. Kongres stanowi unikalną o ...
Dziewiąta edycja Europejskiego Kongresu Lean przyniosła uczestnikom ogromną dawkę wiedzy na temat wdrażania efektywnych procesów i innowacji w różnych branżach. Organizatorzy podkreślali, że kluczowym przesłaniem wydarzenia jest przekonanie, że to, c ...