Baza wiedzy Lean

 

Lean w książkach

Książki o Lean Management w języku polskim nie są już niedostępnymi rarytasami - w ostatnich latach wydano już ich naprawdę sporo. Na rodzimym rynku mamy kilku wydawców, kórzy systematycznie poszerzają swoją ofertę. Nowe pozycje to często tłumaczenia zagranicznych publikacji, ale pojawiają się także książki polskich autorów.

Książki które zostały przetłumaczone i wydane w języku polskim:

  • "Szczupłe myślenie", tytuł oryginalny: "Lean thinking" Womack James P., Jones Daniel T.
  • "Maszyna, która zmieniła świat", tytuł oryginalny: "The Machine that Changed the World" James P. Womack, Daniel T. Jones, Daniel Roos
  • "Droga Toyoty - 14 zasad zarządzania wiodącej firmy produkcyjnej świata", tytuł oryginalny: "The Toyota Way" Jeffrey K. Liker
  • "Kaizen. Klucz do konkurencyjnego sukcesu Japonii" Masaaki Imai
  • "System Produkcyjny Toyoty", tytuł oryginalny: "Toyota Production System" Taiichi Ohno
  • "Naucz się widzieć", tytuł oryginalny: "Learning to see" Mike Rother, John Shook,
  • "Poziomowany system ssący", tytuł oryginalny: "Pull sytem" Art Smalley
  • "Doskonalenie przepływu materiałów", tytuł oryginalny: "Material flow" Rick Harris, Chris Harris, Earl Wilson
  • "Tworzenie ciągłego przepływu", Mike Rother, Rick Harris
  • "Jak wdrożyć Lean", tytuł oryginalny "The Lean Turnaround Action Guide" Art Byrne
  • "Lean w biurach i usługach", tytuł oryginalny: "Lean Office and Service Simplified", Drew Locher
  • "To jest Lean" Niklas Modig, Pär Åhlström
  • "Droga Toyoty do angażowania pracowników" Ernie Richardson, Tracey Richardson

Książki polskich autorów:

  • "Doskonalenie strumienia wartości" Joanna Czerska
  • "Pozwól płynąć swojemu produktowi" Joanna Czerska
  • "Systemy zarządzania przedsiębiorstwem – techniki Lean Management i Kaizen" praca zbiorowa
  • "Sterowanie Zapasami w Przedsiębiorstwie" Zdzisław Sarjusz-Wolski
  • "Metody TQM w zarządzaniu firmą" Marek Ćwiklicki, Hubert Obora
  • "Zarządzanie Japońskie. Ciągłość i zmiana" Maria Aluchna, Piotr Płoszajski
  • "Lean Management po polsku" Tomasz Król
  • "System Kaizen w budowaniu trwałej przewagi konkurencyjnej" Marek Krasiński
  • "Praktyczny przewodnik 5S" Marcin Kamieński, Ludwik Sieczkowski
  • "Skuteczny lider lean. Jak usprawniać firmy w Polsce i pomagać im więcej zarabiać." Andrzej Krótki
  • "Problem Solving jest dla ludzi" Krzysztof Dobrowolski
  • "Na rozdrożach Lean Management" Robert Kagan, Małgorzata Jakubik

Wydawnictwa:

  • Wydawnictwo Lean Enterprise Institute Polska  http://www.leanbooks.pl/
  • Wydawnictwo ProdPublishing.com  http://prodpublishing.com/
  • Wydawnictwo MT Biznes http://mtbiznes.pl
  • Wydawnictwo Onepress http://onepress.pl

 

JK


Przeczytaj również o Lean

  • Wdrożenie TPM krok po kroku

    tpm-krok-po-kroku

    Osiem filarów TPM określonych przez JIPM (Japan Instytut of Plant Management) to obszary, których usprawnienie pomoże w redukcji awarii maszyn, zmniejszy produkcję wadliwych detali oraz pozwoli zapobiegać wypadkom. Wdrożenie TPM-u może być realizowane w przedstawionych przez ten japoński instytut krokach.

  • Co Scrum ma wspólnego z Lean?

    scrum-a-lean

    Scrum (z ang. młyn w rugby) powstał na początku lat 90 XX wieku. Wywodzi się ze świata programistów komputerowych borykających się ze zmiennością potrzeb i wymagań klienta, niską terminowością realizowanych projektów, a także rozbieżnościami między wynikiem projektu a oczekiwaniami klienta. Obecnie Scrum przenika także do innych branż ciesząc się dużym powodzeniem z powodu swej skuteczności. ...

  • 7 marnotrawstw – jak się nimi zająć

    7-marnotrawstw-jak-sie-nimi-zajac

    Jeśli wiemy już, czym jest 7 marnotrawstw, gdzie ich szukać i co może nam pomóc w ich eliminacji, to ustalmy jeszcze, kto powinien być zaangażowany w szukanie marnotrawstw? Odpowiedź na tak postawione pytanie jest jedna… wszyscy. Zaczynając od prezesa, który ciągnie całą załogę w stronę transformacji Lean, kończąc na podstawowym pracowniku, który podczas swojej pracy ma największą szansę na dostrz ...

  • Lean w sektorach usług finansowych

    lean-w-sektorach-uslug-finansowych

    W opublikowanym w 2011 roku przez firmę McKinsey&Company raporcie znalazło się wiele ciekawych wyników wprowadzania filozofii Lean. Analizy prowadzone były w sektorze usług finansowych.

Technologie wspierające Lean

PARTNERZY SEKCJI:

3DGence
Comarch Technologies

Komentarze





Śledź nas w social media Aktualności  
Ogólnopolski Kongres Jakościowy 2025: Wiedza. Relacje. Biznes.

W dniach 14-16 maja 2025 roku w Centrum Edukacyjno-Kongresowym Politechniki Śląskiej odbędzie się Ogólnopolski Kongres Jakościowy 2025. To największe wydarzenie w Polsce poświęcone jakości, łączące wiedzę, relacje i biznes. Kongres stanowi unikalną o ...

Nowoczesne podejście do doskonalenia procesów - relacja z IX Europejskiego Kongresu Lean

Dziewiąta edycja Europejskiego Kongresu Lean przyniosła uczestnikom ogromną dawkę wiedzy na temat wdrażania efektywnych procesów i innowacji w różnych branżach. Organizatorzy podkreślali, że kluczowym przesłaniem wydarzenia jest przekonanie, że to, c ...

Polecamy
Kalendarz konferencji Lean  
  Wrzesień 2025  
PON WT ŚR CZW PT SOB NDZ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293012345
PatronujemyWyszukiwarka
Śledź nas na Facebooku