Baza wiedzy Lean
Lean w książkach
Książki które zostały przetłumaczone i wydane w języku polskim:
- "Szczupłe myślenie", tytuł oryginalny: "Lean thinking" Womack James P., Jones Daniel T.
- "Maszyna, która zmieniła świat", tytuł oryginalny: "The Machine that Changed the World" James P. Womack, Daniel T. Jones, Daniel Roos
- "Droga Toyoty - 14 zasad zarządzania wiodącej firmy produkcyjnej świata", tytuł oryginalny: "The Toyota Way" Jeffrey K. Liker
- "Kaizen. Klucz do konkurencyjnego sukcesu Japonii" Masaaki Imai
- "System Produkcyjny Toyoty", tytuł oryginalny: "Toyota Production System" Taiichi Ohno
- "Naucz się widzieć", tytuł oryginalny: "Learning to see" Mike Rother, John Shook,
- "Poziomowany system ssący", tytuł oryginalny: "Pull sytem" Art Smalley
- "Doskonalenie przepływu materiałów", tytuł oryginalny: "Material flow" Rick Harris, Chris Harris, Earl Wilson
- "Tworzenie ciągłego przepływu", Mike Rother, Rick Harris
- "Jak wdrożyć Lean", tytuł oryginalny "The Lean Turnaround Action Guide" Art Byrne
- "Lean w biurach i usługach", tytuł oryginalny: "Lean Office and Service Simplified", Drew Locher
- "To jest Lean" Niklas Modig, Pär Åhlström
- "Droga Toyoty do angażowania pracowników" Ernie Richardson, Tracey Richardson
Książki polskich autorów:
- "Doskonalenie strumienia wartości" Joanna Czerska
- "Pozwól płynąć swojemu produktowi" Joanna Czerska
- "Systemy zarządzania przedsiębiorstwem – techniki Lean Management i Kaizen" praca zbiorowa
- "Sterowanie Zapasami w Przedsiębiorstwie" Zdzisław Sarjusz-Wolski
- "Metody TQM w zarządzaniu firmą" Marek Ćwiklicki, Hubert Obora
- "Zarządzanie Japońskie. Ciągłość i zmiana" Maria Aluchna, Piotr Płoszajski
- "Lean Management po polsku" Tomasz Król
- "System Kaizen w budowaniu trwałej przewagi konkurencyjnej" Marek Krasiński
- "Praktyczny przewodnik 5S" Marcin Kamieński, Ludwik Sieczkowski
- "Skuteczny lider lean. Jak usprawniać firmy w Polsce i pomagać im więcej zarabiać." Andrzej Krótki
- "Problem Solving jest dla ludzi" Krzysztof Dobrowolski
- "Na rozdrożach Lean Management" Robert Kagan, Małgorzata Jakubik
Wydawnictwa:
- Wydawnictwo Lean Enterprise Institute Polska http://www.leanbooks.pl/
- Wydawnictwo ProdPublishing.com http://prodpublishing.com/
- Wydawnictwo MT Biznes http://mtbiznes.pl
- Wydawnictwo Onepress http://onepress.pl
Przeczytaj również o Lean
-
Gemba genbutsu, a może genchi genbutsu…
Czym jest gemba? Co stanowi genbutsu? Co ma z nimi wspólnego genchi genbutsu?
-
Sprawna logistyka, a redukcja zapasów magazynowych
Redukcja bieżących zapasów jest jednym z etapów organizacji przedsiębiorstwa opartych na założeniach lean manufacturing. Zmniejszenie kosztów magazynowania osiągniemy między innymi przez usprawnienie procesów logistycznych. Jednym ze sposobów na oszczędności jest zlecenie organizacji logistyki firmie zewnętrznej.
-
Zarządzanie wizualne
Visual Management – czyli zarządzanie wizualne. Jest to jeden z ważnych elementów filozofii szczupłego zarządzania. W krótkiej analizie tego narzędzia wskazane zostały powody dla których warto stosować VM.
-
Lean w sektorach usług finansowych
W opublikowanym w 2011 roku przez firmę McKinsey&Company raporcie znalazło się wiele ciekawych wyników wprowadzania filozofii Lean. Analizy prowadzone były w sektorze usług finansowych.
Technologie wspierające Lean
PARTNERZY SEKCJI:
Komentarze
Konferencja Lean Trendy 2025 wydarzenie pasjonatów i praktyków Lean z całej Polski, była okazją do świętowania dziesiątej rocznicy powstania Stowarzyszenia Lean Management Polska, które przez ten czas konsekwentnie popularyzuje filozofię Lean w Polsc ...
W dniach 14-16 maja 2025 roku w Centrum Edukacyjno-Kongresowym Politechniki Śląskiej odbędzie się Ogólnopolski Kongres Jakościowy 2025. To największe wydarzenie w Polsce poświęcone jakości, łączące wiedzę, relacje i biznes. Kongres stanowi unikalną o ...
- » Nowoczesne podejście do doskonalenia procesów - relacja z IX Europejskiego Kongresu Lean
- » Bezpłatna Konferencja – Cyfrowa Transformacja w Biznesie
- » Doskonalenie procesów, zespołów i robotów
- » Relacja z Toyota Change Management – we wnętrzu giganta zmian
- » Relacja z II Ogólnopolskiej Konferencji Jakościowej




