Baza wiedzy Lean

 

Lean w książkach

Książki o Lean Management w języku polskim nie są już niedostępnymi rarytasami - w ostatnich latach wydano już ich naprawdę sporo. Na rodzimym rynku mamy kilku wydawców, kórzy systematycznie poszerzają swoją ofertę. Nowe pozycje to często tłumaczenia zagranicznych publikacji, ale pojawiają się także książki polskich autorów.

Książki które zostały przetłumaczone i wydane w języku polskim:

  • "Szczupłe myślenie", tytuł oryginalny: "Lean thinking" Womack James P., Jones Daniel T.
  • "Maszyna, która zmieniła świat", tytuł oryginalny: "The Machine that Changed the World" James P. Womack, Daniel T. Jones, Daniel Roos
  • "Droga Toyoty - 14 zasad zarządzania wiodącej firmy produkcyjnej świata", tytuł oryginalny: "The Toyota Way" Jeffrey K. Liker
  • "Kaizen. Klucz do konkurencyjnego sukcesu Japonii" Masaaki Imai
  • "System Produkcyjny Toyoty", tytuł oryginalny: "Toyota Production System" Taiichi Ohno
  • "Naucz się widzieć", tytuł oryginalny: "Learning to see" Mike Rother, John Shook,
  • "Poziomowany system ssący", tytuł oryginalny: "Pull sytem" Art Smalley
  • "Doskonalenie przepływu materiałów", tytuł oryginalny: "Material flow" Rick Harris, Chris Harris, Earl Wilson
  • "Tworzenie ciągłego przepływu", Mike Rother, Rick Harris
  • "Jak wdrożyć Lean", tytuł oryginalny "The Lean Turnaround Action Guide" Art Byrne
  • "Lean w biurach i usługach", tytuł oryginalny: "Lean Office and Service Simplified", Drew Locher
  • "To jest Lean" Niklas Modig, Pär Åhlström
  • "Droga Toyoty do angażowania pracowników" Ernie Richardson, Tracey Richardson

Książki polskich autorów:

  • "Doskonalenie strumienia wartości" Joanna Czerska
  • "Pozwól płynąć swojemu produktowi" Joanna Czerska
  • "Systemy zarządzania przedsiębiorstwem – techniki Lean Management i Kaizen" praca zbiorowa
  • "Sterowanie Zapasami w Przedsiębiorstwie" Zdzisław Sarjusz-Wolski
  • "Metody TQM w zarządzaniu firmą" Marek Ćwiklicki, Hubert Obora
  • "Zarządzanie Japońskie. Ciągłość i zmiana" Maria Aluchna, Piotr Płoszajski
  • "Lean Management po polsku" Tomasz Król
  • "System Kaizen w budowaniu trwałej przewagi konkurencyjnej" Marek Krasiński
  • "Praktyczny przewodnik 5S" Marcin Kamieński, Ludwik Sieczkowski
  • "Skuteczny lider lean. Jak usprawniać firmy w Polsce i pomagać im więcej zarabiać." Andrzej Krótki
  • "Problem Solving jest dla ludzi" Krzysztof Dobrowolski
  • "Na rozdrożach Lean Management" Robert Kagan, Małgorzata Jakubik

Wydawnictwa:

  • Wydawnictwo Lean Enterprise Institute Polska  http://www.leanbooks.pl/
  • Wydawnictwo ProdPublishing.com  http://prodpublishing.com/
  • Wydawnictwo MT Biznes http://mtbiznes.pl
  • Wydawnictwo Onepress http://onepress.pl

 

JK


Przeczytaj również o Lean

  • Backhauling, co to jest i dlaczego uratuje drogowy transport towarowy

    backhauling

    Backhauling, nazywany również czasem backloadingiem, termin powstały z połączenia back – powrotny i hauling – przewóz towaru ciężarówką i właściwie taka definicja dobrze oddaje ideę kryjącą się za tym określeniem. Oznacza to zwiększenie wykorzystania pojazdów i kierowców poprzez lepsze planowanie tras.

  • Siedem marnotrawstw cz.1 – eliminuj i zyskuj

    siedem-marnotrawstw-eliminacja

    Siedem marnotrawstw [ang. 7 Wastes (7W), jap. 7 Muda) to wszelkie czynności, za które klient, gdyby mógł, nie płaciłby nam w ogóle. Często widzimy je w pracy, narzekamy na ich występowanie, nie znając nawet ich definicji. Czasem jednak, są one tak zakorzenione w naszych codziennych obowiązkach, że wydają się być konieczne i nie do usunięcia. Japońscy inżynierowie pokazali, które z nich powinniśmy ...

  • Zmiana mentalności w procesie Lean

    zmiana-mentalnosci-w-procesie-lean

    Wprowadzenie filozofii lean w przedsiębiorstwie to proces wieloetapowy, a zbyt pochopne wprowadzanie kolejnych jej elementów może zaważyć na mniejszej trwałości wprowadzanych zmian. Przedstawiciel Capgemini Consulting w rozmowie z dyrektorem fabryki Kellogg – Rainerem Frerichem – wskazuje na kilka istotnych zagadnień związanych ze szkoleniem personelu.

  • 7 marnotrawstw – cz. 2

    7-marnotrawstw-cz-2

    W pierwszej części omówiliśmy trzy pierwsze marnotrawstwa – oczekiwanie, zbędny transport i zbędny ruch. W poniższym artykule rozwiniemy dwa kolejne – nadprocesowość oraz zapasy.

Technologie wspierające Lean

PARTNERZY SEKCJI:

3DGence
Comarch Technologies

Komentarze





Śledź nas w social media Aktualności  
Ogólnopolski Kongres Jakościowy 2025: Wiedza. Relacje. Biznes.

W dniach 14-16 maja 2025 roku w Centrum Edukacyjno-Kongresowym Politechniki Śląskiej odbędzie się Ogólnopolski Kongres Jakościowy 2025. To największe wydarzenie w Polsce poświęcone jakości, łączące wiedzę, relacje i biznes. Kongres stanowi unikalną o ...

Nowoczesne podejście do doskonalenia procesów - relacja z IX Europejskiego Kongresu Lean

Dziewiąta edycja Europejskiego Kongresu Lean przyniosła uczestnikom ogromną dawkę wiedzy na temat wdrażania efektywnych procesów i innowacji w różnych branżach. Organizatorzy podkreślali, że kluczowym przesłaniem wydarzenia jest przekonanie, że to, c ...

Polecamy
Kalendarz konferencji Lean  
  Lipiec 2025  
PON WT ŚR CZW PT SOB NDZ
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123

Brak wydarzeń dla tego miesiąca

Najbliższe szkolenia Lean  
PatronujemyWyszukiwarka
Śledź nas na Facebooku