Baza wiedzy Lean
Lean w książkach
Książki które zostały przetłumaczone i wydane w języku polskim:
- "Szczupłe myślenie", tytuł oryginalny: "Lean thinking" Womack James P., Jones Daniel T.
- "Maszyna, która zmieniła świat", tytuł oryginalny: "The Machine that Changed the World" James P. Womack, Daniel T. Jones, Daniel Roos
- "Droga Toyoty - 14 zasad zarządzania wiodącej firmy produkcyjnej świata", tytuł oryginalny: "The Toyota Way" Jeffrey K. Liker
- "Kaizen. Klucz do konkurencyjnego sukcesu Japonii" Masaaki Imai
- "System Produkcyjny Toyoty", tytuł oryginalny: "Toyota Production System" Taiichi Ohno
- "Naucz się widzieć", tytuł oryginalny: "Learning to see" Mike Rother, John Shook,
- "Poziomowany system ssący", tytuł oryginalny: "Pull sytem" Art Smalley
- "Doskonalenie przepływu materiałów", tytuł oryginalny: "Material flow" Rick Harris, Chris Harris, Earl Wilson
- "Tworzenie ciągłego przepływu", Mike Rother, Rick Harris
- "Jak wdrożyć Lean", tytuł oryginalny "The Lean Turnaround Action Guide" Art Byrne
- "Lean w biurach i usługach", tytuł oryginalny: "Lean Office and Service Simplified", Drew Locher
- "To jest Lean" Niklas Modig, Pär Åhlström
- "Droga Toyoty do angażowania pracowników" Ernie Richardson, Tracey Richardson
Książki polskich autorów:
- "Doskonalenie strumienia wartości" Joanna Czerska
- "Pozwól płynąć swojemu produktowi" Joanna Czerska
- "Systemy zarządzania przedsiębiorstwem – techniki Lean Management i Kaizen" praca zbiorowa
- "Sterowanie Zapasami w Przedsiębiorstwie" Zdzisław Sarjusz-Wolski
- "Metody TQM w zarządzaniu firmą" Marek Ćwiklicki, Hubert Obora
- "Zarządzanie Japońskie. Ciągłość i zmiana" Maria Aluchna, Piotr Płoszajski
- "Lean Management po polsku" Tomasz Król
- "System Kaizen w budowaniu trwałej przewagi konkurencyjnej" Marek Krasiński
- "Praktyczny przewodnik 5S" Marcin Kamieński, Ludwik Sieczkowski
- "Skuteczny lider lean. Jak usprawniać firmy w Polsce i pomagać im więcej zarabiać." Andrzej Krótki
- "Problem Solving jest dla ludzi" Krzysztof Dobrowolski
- "Na rozdrożach Lean Management" Robert Kagan, Małgorzata Jakubik
Wydawnictwa:
- Wydawnictwo Lean Enterprise Institute Polska http://www.leanbooks.pl/
- Wydawnictwo ProdPublishing.com http://prodpublishing.com/
- Wydawnictwo MT Biznes http://mtbiznes.pl
- Wydawnictwo Onepress http://onepress.pl
Przeczytaj również o Lean
-
Pięć kroków 5S dla lepszych warunków pracy
W poprzednim artykule opisaliśmy negatywne skojarzenia z 5S, które zaczynają coraz częściej pojawiać wśród pracowników, którym narzucono „sprzątanie”. Dziś wyjaśnimy, na czym polega 5S w firmach, którym zależy na wykorzystaniu pełni potencjału tej metody.
-
7 marnotrawstw – cz. 2
W pierwszej części omówiliśmy trzy pierwsze marnotrawstwa – oczekiwanie, zbędny transport i zbędny ruch. W poniższym artykule rozwiniemy dwa kolejne – nadprocesowość oraz zapasy.
-
Problem Solving – rozwiązywanie problemów w Lean
Na czym polega rozwiązywanie problemów w Leanie? Odpowiedź wydaje się oczywista – „polega na znalezieniu przyczyny problemu i jej wyeliminowaniu”. W poniższym artykule rozwiniemy sens powyższego stwierdzenia i przedstawimy co jest kluczem w skutecznym zmniejszaniu ilości błędów w pracy, dzięki tzw. technikom „problem solving”.
-
Metoda A3
A3 wedlug John Shook’a w książce „ Zarządzać znaczy uczyć”.
Technologie wspierające Lean
PARTNERZY SEKCJI:
Komentarze
Konferencja Lean Trendy 2025 wydarzenie pasjonatów i praktyków Lean z całej Polski, była okazją do świętowania dziesiątej rocznicy powstania Stowarzyszenia Lean Management Polska, które przez ten czas konsekwentnie popularyzuje filozofię Lean w Polsc ...
W dniach 14-16 maja 2025 roku w Centrum Edukacyjno-Kongresowym Politechniki Śląskiej odbędzie się Ogólnopolski Kongres Jakościowy 2025. To największe wydarzenie w Polsce poświęcone jakości, łączące wiedzę, relacje i biznes. Kongres stanowi unikalną o ...
- » Nowoczesne podejście do doskonalenia procesów - relacja z IX Europejskiego Kongresu Lean
- » Bezpłatna Konferencja – Cyfrowa Transformacja w Biznesie
- » Doskonalenie procesów, zespołów i robotów
- » Relacja z Toyota Change Management – we wnętrzu giganta zmian
- » Relacja z II Ogólnopolskiej Konferencji Jakościowej
| PON | WT | ŚR | CZW | PT | SOB | NDZ |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
| 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
| 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
| 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
| 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |




