Baza wiedzy Lean
Lean w książkach
Książki które zostały przetłumaczone i wydane w języku polskim:
- "Szczupłe myślenie", tytuł oryginalny: "Lean thinking" Womack James P., Jones Daniel T.
- "Maszyna, która zmieniła świat", tytuł oryginalny: "The Machine that Changed the World" James P. Womack, Daniel T. Jones, Daniel Roos
- "Droga Toyoty - 14 zasad zarządzania wiodącej firmy produkcyjnej świata", tytuł oryginalny: "The Toyota Way" Jeffrey K. Liker
- "Kaizen. Klucz do konkurencyjnego sukcesu Japonii" Masaaki Imai
- "System Produkcyjny Toyoty", tytuł oryginalny: "Toyota Production System" Taiichi Ohno
- "Naucz się widzieć", tytuł oryginalny: "Learning to see" Mike Rother, John Shook,
- "Poziomowany system ssący", tytuł oryginalny: "Pull sytem" Art Smalley
- "Doskonalenie przepływu materiałów", tytuł oryginalny: "Material flow" Rick Harris, Chris Harris, Earl Wilson
- "Tworzenie ciągłego przepływu", Mike Rother, Rick Harris
- "Jak wdrożyć Lean", tytuł oryginalny "The Lean Turnaround Action Guide" Art Byrne
- "Lean w biurach i usługach", tytuł oryginalny: "Lean Office and Service Simplified", Drew Locher
- "To jest Lean" Niklas Modig, Pär Åhlström
- "Droga Toyoty do angażowania pracowników" Ernie Richardson, Tracey Richardson
Książki polskich autorów:
- "Doskonalenie strumienia wartości" Joanna Czerska
- "Pozwól płynąć swojemu produktowi" Joanna Czerska
- "Systemy zarządzania przedsiębiorstwem – techniki Lean Management i Kaizen" praca zbiorowa
- "Sterowanie Zapasami w Przedsiębiorstwie" Zdzisław Sarjusz-Wolski
- "Metody TQM w zarządzaniu firmą" Marek Ćwiklicki, Hubert Obora
- "Zarządzanie Japońskie. Ciągłość i zmiana" Maria Aluchna, Piotr Płoszajski
- "Lean Management po polsku" Tomasz Król
- "System Kaizen w budowaniu trwałej przewagi konkurencyjnej" Marek Krasiński
- "Praktyczny przewodnik 5S" Marcin Kamieński, Ludwik Sieczkowski
- "Skuteczny lider lean. Jak usprawniać firmy w Polsce i pomagać im więcej zarabiać." Andrzej Krótki
- "Problem Solving jest dla ludzi" Krzysztof Dobrowolski
- "Na rozdrożach Lean Management" Robert Kagan, Małgorzata Jakubik
Wydawnictwa:
- Wydawnictwo Lean Enterprise Institute Polska http://www.leanbooks.pl/
- Wydawnictwo ProdPublishing.com http://prodpublishing.com/
- Wydawnictwo MT Biznes http://mtbiznes.pl
- Wydawnictwo Onepress http://onepress.pl
Przeczytaj również o Lean
-
Siedem, osiem, a może dziewięć marnotrawstw
Jako, że Lean obiegł już pół świata i trafiał pośród różne społeczeństwa i kultury, w pewnym momencie odkryte przez japońskich pracowników marnotrawstwa uzupełniano o inne, które mają być sposobem na jeszcze lepsze zrozumienie transformacji Lean. Jednak, jeśli słyszałeś na szkoleniu „tylko” o siedmiu marnotrawstwach, wcale nie oznacza to, że prowadzący nie nadąża za Leanem. Może być wręcz przeciwn ...
-
Lean w sektorach usług finansowych
W opublikowanym w 2011 roku przez firmę McKinsey&Company raporcie znalazło się wiele ciekawych wyników wprowadzania filozofii Lean. Analizy prowadzone były w sektorze usług finansowych.
-
Co to jest Lean Management?
Jak najprościej wyjaśnić, co to jest Lean? Skąd się wzięło to określenie? Jakie narzędzia są używane w ramach szczupłego zarządzania? W naszych zakładach coraz częściej pojawiają się nowe metody pracy i obcobrzmiące nakazy postępowania, a kierownicy i dyrektorzy mówią, że „teraz mamy Lean”. Czy tak jest naprawdę?
-
Siedem marnotrawstw cz.1 – eliminuj i zyskuj
Siedem marnotrawstw [ang. 7 Wastes (7W), jap. 7 Muda) to wszelkie czynności, za które klient, gdyby mógł, nie płaciłby nam w ogóle. Często widzimy je w pracy, narzekamy na ich występowanie, nie znając nawet ich definicji. Czasem jednak, są one tak zakorzenione w naszych codziennych obowiązkach, że wydają się być konieczne i nie do usunięcia. Japońscy inżynierowie pokazali, które z nich powinniśmy ...
Technologie wspierające Lean
PARTNERZY SEKCJI:


Komentarze
W tematyce Lean powiedziano - niektórzy powiedzą - już chyba wszystko. Są jednak w Polsce osoby, które szukają jeszcze głębiej i jest jedna taka sobota w roku, kiedy te osoby spotykają się w Łodzi w ramach konferencji Lean Trendy.
E-book o tym jak angażować pracowników i Liderów w proces ciągłego doskonalenia już dostępny w wersji pdf. Znajdziesz w nim praktyczne wskazówki oraz rozwiązania zastosowane wśród Klientów firmy 4Results, które pomogą Ci zbudować kulturę ciągłego dos ...