Baza wiedzy Lean
Lean w sektorach usług finansowych
W raporcie znalazła się wypowiedz Richard’a Hemsley, dyrektora operacyjnego jednego z największych na świecie banku Royal Bank of Scotland, który wówczas nadzorował pracę wdrożenia lean. Wskazał on że wraz z upływem czasu zyskano doświadczenie w działaniach Lean. Początkowy cel, którym był wzrost wydajności o 12 procent został podniesiony do 15 procent, a następnie do 20 procent. Obecnie udało im się w krótkim czasie osiągnąć ulepszenia o 30 procent. Dodatkowo, odnotowano wzrost zadowolenia klientów do 20 procent i wzrost zaangażowania pracowników o 25 procent.
Następie wypowiada się Jorge Ramirez del Villar , dyrektor operacyjny jednego z wiodących banków w Ameryce Łacińskiej, Banco de Crédito del Perú (Banco de Crédito del Perú (BCP)).Opowiada z wielką satysfakcją, że dzięki metodom lean, zauważył znaczące korzyści, wynikające z faktu iż w praktycznie każdym ze wskaźników oceny, widać poprawę o 30 procent lub 40 procent tak jak np. w redukcji czasu, kosztów, wzrostu jakości czy satysfakcji klienta.
Kolejno Thierry Pécoud dyrektor działu informatyki banku BNP Paribas opowiadział o wyjątkowym wyzwaniu jakim było wdrożenie lean do organizacji w dziale IT. Stwierdził, że dzięki zasadom Lean udało im się skrócić czas odpowiedzi dla stanowiska pomocy, wprowadzania na rynek aplikacji rozwoju i konserwacji tzw. ADM z 10 do 25 procent i jednocześnie zmniejszyła im się liczba występujących błędów w teście i podczas fazy uruchomienia z 20 do 45 procent (wykres nr 1).
Kilka instytucji finansowych odkryło, że dzięki wdrożeniu Lean procesy, które kiedyś wydawały się zbyt trudne do przekształcenia mogą przynieść znaczące ulepszenia.
Jeden z wielkich menadżerów inwestycyjnych deklaruje, że w jednym z jego działów tj. księgowości nastąpiło obniżenie kosztów o 30 procent, a poziom błędów w dokumentach spadł nawet o 75 procent.
Na Asset managera przypadało 11 funduszy, po wprowadzeniu technik leanowskich był on już wstanie zająć się 16 funduszami, dodatkowo błędy spadły o 75 procent, a całkowity czas raportowania spadł o 25 procent (wykres nr 2). To spowodowało uwolnienie 2,5 godziny dziennie dla każdego funduszu inwestycyjnego, umożliwiając im wywiązać się z terminów bardziej konsekwentnie i wpłynęło na poprawę terminowości ich pracy o ponad 40 proc.
Te zmiany razem pozwoliły instytucji zredukować opóźnienia o 40 procent i to spowodowało znaczący wzrost satysfakcji klienta.
Jak widać z powyższych informacji, wdrażanie metody Lean wpłynęło znacząco na poprawę sytuacji ekonomicznej wymienionych instytucji finansowych. Aby uzyskać więcej informacji o korzyściach płynących z zastosowania technik leanowskich, warto zapoznać się z pełnym raportem” Lean Management: New frontiers for financial institutions”, który jest dostępny w języku angielskim na stronie: http://www.mckinsey.com
Przeczytaj również o Lean
-
Kaizen - czym jest i jak działa w polskich firmach
Kaizen z jest podstawowym filarem doskonalenia firmy w ramach Lean Manufacturing - przedstawiamy przykład działania programu kaizen w przedsiębiorstwie oraz główne problemy i błędy, które pojawiają się w jego wdrożeniu?
-
Zmiana mentalności w procesie Lean
Wprowadzenie filozofii lean w przedsiębiorstwie to proces wieloetapowy, a zbyt pochopne wprowadzanie kolejnych jej elementów może zaważyć na mniejszej trwałości wprowadzanych zmian. Przedstawiciel Capgemini Consulting w rozmowie z dyrektorem fabryki Kellogg – Rainerem Frerichem – wskazuje na kilka istotnych zagadnień związanych ze szkoleniem personelu.
-
Siedem, osiem, a może dziewięć marnotrawstw
Jako, że Lean obiegł już pół świata i trafiał pośród różne społeczeństwa i kultury, w pewnym momencie odkryte przez japońskich pracowników marnotrawstwa uzupełniano o inne, które mają być sposobem na jeszcze lepsze zrozumienie transformacji Lean. Jednak, jeśli słyszałeś na szkoleniu „tylko” o siedmiu marnotrawstwach, wcale nie oznacza to, że prowadzący nie nadąża za Leanem. Może być wręcz przeciwn ...
-
Obliczanie czasu taktu (T/T)
W poniższym artykule opiszemy, co to jest czas taktu oraz podamy wzór niezbędny do jego obliczenia. Przedstawimy również, w dlaczego warto znać jego wartość.
Technologie wspierające Lean
PARTNERZY SEKCJI:
Komentarze
Konferencja Lean Trendy 2025 wydarzenie pasjonatów i praktyków Lean z całej Polski, była okazją do świętowania dziesiątej rocznicy powstania Stowarzyszenia Lean Management Polska, które przez ten czas konsekwentnie popularyzuje filozofię Lean w Polsc ...
W dniach 14-16 maja 2025 roku w Centrum Edukacyjno-Kongresowym Politechniki Śląskiej odbędzie się Ogólnopolski Kongres Jakościowy 2025. To największe wydarzenie w Polsce poświęcone jakości, łączące wiedzę, relacje i biznes. Kongres stanowi unikalną o ...
- » Nowoczesne podejście do doskonalenia procesów - relacja z IX Europejskiego Kongresu Lean
- » Bezpłatna Konferencja – Cyfrowa Transformacja w Biznesie
- » Doskonalenie procesów, zespołów i robotów
- » Relacja z Toyota Change Management – we wnętrzu giganta zmian
- » Relacja z II Ogólnopolskiej Konferencji Jakościowej




