Baza wiedzy Lean
Lean w sektorach usług finansowych
W raporcie znalazła się wypowiedz Richard’a Hemsley, dyrektora operacyjnego jednego z największych na świecie banku Royal Bank of Scotland, który wówczas nadzorował pracę wdrożenia lean. Wskazał on że wraz z upływem czasu zyskano doświadczenie w działaniach Lean. Początkowy cel, którym był wzrost wydajności o 12 procent został podniesiony do 15 procent, a następnie do 20 procent. Obecnie udało im się w krótkim czasie osiągnąć ulepszenia o 30 procent. Dodatkowo, odnotowano wzrost zadowolenia klientów do 20 procent i wzrost zaangażowania pracowników o 25 procent.
Następie wypowiada się Jorge Ramirez del Villar , dyrektor operacyjny jednego z wiodących banków w Ameryce Łacińskiej, Banco de Crédito del Perú (Banco de Crédito del Perú (BCP)).Opowiada z wielką satysfakcją, że dzięki metodom lean, zauważył znaczące korzyści, wynikające z faktu iż w praktycznie każdym ze wskaźników oceny, widać poprawę o 30 procent lub 40 procent tak jak np. w redukcji czasu, kosztów, wzrostu jakości czy satysfakcji klienta.
Kolejno Thierry Pécoud dyrektor działu informatyki banku BNP Paribas opowiadział o wyjątkowym wyzwaniu jakim było wdrożenie lean do organizacji w dziale IT. Stwierdził, że dzięki zasadom Lean udało im się skrócić czas odpowiedzi dla stanowiska pomocy, wprowadzania na rynek aplikacji rozwoju i konserwacji tzw. ADM z 10 do 25 procent i jednocześnie zmniejszyła im się liczba występujących błędów w teście i podczas fazy uruchomienia z 20 do 45 procent (wykres nr 1).
Kilka instytucji finansowych odkryło, że dzięki wdrożeniu Lean procesy, które kiedyś wydawały się zbyt trudne do przekształcenia mogą przynieść znaczące ulepszenia.
Jeden z wielkich menadżerów inwestycyjnych deklaruje, że w jednym z jego działów tj. księgowości nastąpiło obniżenie kosztów o 30 procent, a poziom błędów w dokumentach spadł nawet o 75 procent.
Na Asset managera przypadało 11 funduszy, po wprowadzeniu technik leanowskich był on już wstanie zająć się 16 funduszami, dodatkowo błędy spadły o 75 procent, a całkowity czas raportowania spadł o 25 procent (wykres nr 2). To spowodowało uwolnienie 2,5 godziny dziennie dla każdego funduszu inwestycyjnego, umożliwiając im wywiązać się z terminów bardziej konsekwentnie i wpłynęło na poprawę terminowości ich pracy o ponad 40 proc.
Te zmiany razem pozwoliły instytucji zredukować opóźnienia o 40 procent i to spowodowało znaczący wzrost satysfakcji klienta.
Jak widać z powyższych informacji, wdrażanie metody Lean wpłynęło znacząco na poprawę sytuacji ekonomicznej wymienionych instytucji finansowych. Aby uzyskać więcej informacji o korzyściach płynących z zastosowania technik leanowskich, warto zapoznać się z pełnym raportem” Lean Management: New frontiers for financial institutions”, który jest dostępny w języku angielskim na stronie: http://www.mckinsey.com
Przeczytaj również o Lean
-
Zwiększanie trwałości kultury Lean w przedsiębiorstwie
Capgemini zaprezentowało swój sposób na zwiększenie trwałości wprowadzanych zmian opartych na kulturze Lean. Składa się on z sześciu kroków, który wg pomysłodawców zwiększa zaangażowanie załogi zakładu w stałe poszukiwanie i eliminowanie strat na swoich stanowiskach.
-
Problem Solving – rozwiązywanie problemów w Lean
Na czym polega rozwiązywanie problemów w Leanie? Odpowiedź wydaje się oczywista – „polega na znalezieniu przyczyny problemu i jej wyeliminowaniu”. W poniższym artykule rozwiniemy sens powyższego stwierdzenia i przedstawimy co jest kluczem w skutecznym zmniejszaniu ilości błędów w pracy, dzięki tzw. technikom „problem solving”.
-
Lean w książkach
Książki o Lean Management w języku polskim nie są już niedostępnymi rarytasami - w ostatnich latach wydano już ich naprawdę sporo. Na rodzimym rynku mamy kilku wydawców, kórzy systematycznie poszerzają swoją ofertę. Nowe pozycje to często tłumaczenia zagranicznych publikacji, ale pojawiają się także książki polskich autorów.
-
Metoda A3
A3 wedlug John Shook’a w książce „ Zarządzać znaczy uczyć”.
Technologie wspierające Lean
PARTNERZY SEKCJI:
Komentarze
Toyota, to firma, której system produkcyjny niezmiennie jest jednym z najbardziej znanych na świecie, na którym wzorują się przedsiębiorstwa niezliczonej już ilości branż. Jednak w wielu przypadkach próba transformacji nie przynosi tak spektakularnyc ...
To był maj!... Ale Saska Kępa nie pachniała szalonym, zielonym bzem, bo bzy w tym roku zaczęły kwitnąć nieco wcześniej i zdążyły już przekwitnąć. Poza tym cała rzecz się działa w Gliwicach, a nie w Warszawie. Bo to Gliwice na dwa dni stały się stolic ...