Szkolenia Lean
Diagnoza potencjału przedsiębiorstwa i planowanie działań doskonałych
Właściwa strategia dla efektywnego rozwoju przedsiębiorstwa jest kluczowa. Aby to zapewnić trzeba uwzględnić przede wszystkim cele długoterminowe, ale również bieżące ograniczenia i możliwości w poszczególnych obszarach firmy.
Cel szkolenia to dostarczenie wiedzy na temat mapowania procesów, diagnozy i potencjału oraz identyfikacji problemów.
Wykorzystanie tej wiedzy pozwala na optymalizację poziomu zapasów, maksymalne wykorzystanie mocy produkcyjnych oraz określenie planu terminów realizacji.
Korzyści ze szkolenia
Grupa docelowa
Program szkolenia:
1. Definicja strumienia wartości
5. Budowa koncepcji nowego strumienia wartości z uwzględnieniem postawionych przed zespołem celów strategicznych
6. Tworzenie planu akcji doskonalących (Mapa Drogowa) prowadzących do osiągnięcia stanu docelowego oraz zestawu wskaźników do monitorowania procesu doskonalenia
Forma szkolenia
Materiały przekazane/wypracowane podczas szkolenia
Prowadzący szkolenie
Szkolenie należy do programu Akademia Lean dla Managerów, składającego się z czterech niezależnych warsztatów szkoleniowych.
Zapraszamy do zapoznania się z pozostałymi sesjami z tego cyklu:
ZAPISZ SIĘ
Informacje organizacyjne
Sprawdź pozostałe szkolenia z cyklu Akademia Lean dla Managerów:
Cel szkolenia to dostarczenie wiedzy na temat mapowania procesów, diagnozy i potencjału oraz identyfikacji problemów.
Wykorzystanie tej wiedzy pozwala na optymalizację poziomu zapasów, maksymalne wykorzystanie mocy produkcyjnych oraz określenie planu terminów realizacji.
Korzyści ze szkolenia
- Poznasz techniki i metodologię procesu mapowania strumienia wartości
- Zapoznasz się z metodami budowy strategii rozwoju dostosowanego do wymagań rynku
- Zdobędziesz wiedzę na temat budowy Mapy Drogowej Doskonalenia (Road Map)
- Poznasz zasady zastosowania VSM (Value Stream Mapping)
- Zapoznasz się z zasadami budowy wskaźników dla procesu doskonalenia
- Poszerzysz wiedzę na temat kalkulacyjnych metod diagnozy strumienia wartości
- Wymienisz się doświadczeniami z innymi uczestnikami szkolenia
Grupa docelowa
- Dyrektorzy zarządzający/operacyjni
- Dyrektorzy produkcji/Szefowie produkcji/Kierownicy produkcji
- Specjaliści ds. doskonalenia
- Dyrektorzy sprzedaży/obsługi klienta
- Dyrektorzy zakupów/zaopatrzenia
- Główni planiści
Program szkolenia:
1. Definicja strumienia wartości
- Czy różni się strumień wewnętrzny od zewnętrznego i na jakim oprzeć mapowanie?
- Jak poprawnie zdefiniować strumień wartości dla celów mapowania?
- Do czego służy proces mapowania i jakich obszarach go stosować?
- Jakie narzędzia można zastosować przy mapowaniu?
- Analiza klienta
- Analiza przepływu informacji
- Analiza dostawców
- Analiza procesu wytwórczego
- Monitoring i raportowanie przepływu
5. Budowa koncepcji nowego strumienia wartości z uwzględnieniem postawionych przed zespołem celów strategicznych
- Optymalizacja przepływu materiałów i informacji
- Dostosowanie procesu do taktu klienta
- Wybór metody planowania oraz kontroli przebiegu procesu
- Kalkulacja elastyczności procesu docelowego oraz niezbędnych poziomów zapasów
6. Tworzenie planu akcji doskonalących (Mapa Drogowa) prowadzących do osiągnięcia stanu docelowego oraz zestawu wskaźników do monitorowania procesu doskonalenia
- Metody określania właściwych wskaźników
- Rodzaje map drogowych
- Efektywna praca mapą drogową doskonalenia
Forma szkolenia
- Ćwiczenia w grupach, zadania w zespołach, warsztat szkoleniowy, wystąpienia uczestników, prezentacje multimedialne, case- study, dyskusje i wymiana doświadczeń
Materiały przekazane/wypracowane podczas szkolenia
- Przykładowa mapa drogowa doskonalenia
- Wzory arkuszy dla analizy poszczególnych elementów mapy oraz właściwego poziomu zapasów
- Przykładowa mapa strumienia wartości
Prowadzący szkolenie
- Szkolenie prowadzi trener i konsultant LeanQ Team Arkadiusz Tałałaj
Szkolenie należy do programu Akademia Lean dla Managerów, składającego się z czterech niezależnych warsztatów szkoleniowych.
Zapraszamy do zapoznania się z pozostałymi sesjami z tego cyklu:
ZAPISZ SIĘ
Informacje organizacyjne
Sprawdź pozostałe szkolenia z cyklu Akademia Lean dla Managerów:
- Lean w praktyce: od początku do końca. Warsztat z grą symulacyjną LM
- Wizualne Zarządzanie Wynikami, czyli skuteczna metoda angażowania pracowników (2 dni)
- Decyzje finansowe w doskonaleniu przedsiębiorstwa – od optymalizacji lokalnych do wyników firmy z wykorzystaniem Throughput Accounting i narzędzi Lean Management (2 dni)
W przypadku dokonania zakupu szkoleń wchodzących w skład Akademii Lean dla Managera:
- do 15.02.2019 – otrzymasz 20 % rabatu, czyli 720 zł netto/dzień
- do 28.02.2019 – otrzymasz 10 % rabatu, czyli 810 zł netto/dzień
Śledź nas w social media
Aktualności
Relacja z Toyota Change Management – we wnętrzu giganta zmian
Relacja z II Ogólnopolskiej Konferencji Jakościowej
PolecamyToyota, to firma, której system produkcyjny niezmiennie jest jednym z najbardziej znanych na świecie, na którym wzorują się przedsiębiorstwa niezliczonej już ilości branż. Jednak w wielu przypadkach próba transformacji nie przynosi tak spektakularnyc ...
To był maj!... Ale Saska Kępa nie pachniała szalonym, zielonym bzem, bo bzy w tym roku zaczęły kwitnąć nieco wcześniej i zdążyły już przekwitnąć. Poza tym cała rzecz się działa w Gliwicach, a nie w Warszawie. Bo to Gliwice na dwa dni stały się stolic ...
Kalendarz konferencji Lean
Najbliższe szkolenia Lean
Patronujemy Wyszukiwarka
Śledź nas na Facebooku