Studia Lean
Szkoła Główna Handlowa
Lean w usługach
Studia "Lean w usługach" w Szkole Głównej Handlowej dostarczają wiedzy niezbędnej do pełnienia roli Koordynatora Lean w organizacjach - szczególnie rozwijane są umiejętności, pozwalające świadomie zauważać marnotrawstwo w procesach usługowych oraz eliminować je w profesjonalny sposób. Podczas studiów zostanie przekazana szeroka wiedz na temat uzyskiwania jak największej wartości dodanej w pracy z klientem. Zajęcia opierają się m.in. na przykładach z obszaru finansów, sprzedaży, służby zdrowia oraz logistyki.
Szeroki zakres zagadnień
Podczas szkoleń i warsztatów realizowanych w ramach studiów uczestnicy poznają zarówno twarde narzędzia (Value Stream Maping, Value Stream Design, podstawy Kanban, One point lesson, 5S) jak i rozwiną miękkie umiejętności potrzebne do ciągłego doskonalenia jakości usług (budowanie zespołów i współpraca, komunikacja w zespole, prowadzenie krótkich szkoleń i prezentacji, radzenie sobie w trudnych sytuacjach). Studia rozwiną kompetencje u praktyków oraz będą gruntownym przygotowaniem dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją karierę w obszarze Kaizen, Lean i optymalizacji procesów.
Grono wykładowców stanowić będą pracownicy naukowi i dydaktyczni SGH specjalizujący się w zagadnieniach teoretycznych i praktycznych będących podstawą merytoryczną studiów oraz konsultanci Kaizen, pracujący na know how Kaizen Institute Consulting Group, międzynarodowej firmy konsultingowej specjalizującej się we wdrażaniu rozwiązań Kaizen (ciągłego doskonalenia) zarówno w firmach usługowo-administracyjnych jak i produkcyjnych, praktycy biznesowi z doświadczeniem i wieloletnim stażem trenerskim i konsultingowym.
Certyfikat zawodowy
Podczas studiów możliwe jest uzyskanie certyfikatu zawodowego. Jest to międzynarodowy certyfikat Kaizen Coach, wystawiany przez Kaizen Institute Consulting Group, potwierdzający wiedzę z zakresu ciągłego doskonalenia w administracji.
Program studiów
- 2 semestry
- 152 godziny
- 12 zjazdów
Zajęcia odbywać się będą w piątki i soboty. W ramach studiów odbędą się 2 zjazdy wyjazdowe na terenie firmy usługowej wdrażającej rozwiązania kaizen.
Rekrutacja
W dniach 14-16 maja 2025 roku w Centrum Edukacyjno-Kongresowym Politechniki Śląskiej odbędzie się Ogólnopolski Kongres Jakościowy 2025. To największe wydarzenie w Polsce poświęcone jakości, łączące wiedzę, relacje i biznes. Kongres stanowi unikalną o ...
Dziewiąta edycja Europejskiego Kongresu Lean przyniosła uczestnikom ogromną dawkę wiedzy na temat wdrażania efektywnych procesów i innowacji w różnych branżach. Organizatorzy podkreślali, że kluczowym przesłaniem wydarzenia jest przekonanie, że to, c ...