Aktualności Lean
Poznaj Lean Office na Konferencji Lean Six Sigma w Warszawie
Dodano: 2015-02-05
W teorii to proste...
Na czym zatem polega Lean w usługach? Na tym samym, na czym polega w produkcji. Nadal usprawniamy przepływ poprzez eliminację marnotrawstwa. W usługach, czy biurze przyglądamy się naszym procesom z perspektywy „materiału” (najczęściej są to dokumenty), który przez nie przechodzi, odpowiadamy sobie na pytanie jaki jest cel poszczególnych czynności i czy z punktu widzenia klienta dodają one wartości. W razie potrzeby proces musimy przeprojektować tak, by pożądane czynności realizowane były w odpowiednim miejscu i czasie (Może stanowiska można połączyć? A może zadania trzeba podzielić…). Następnie wystarczy skupić uwagę na tym, by przy pomocy technik Lean usprawnić i ustandaryzować realizację procesu i sprawić, żeby przejście przez niego zajmowało jak najmniej czasu. Ostatecznie najważniejszą rolę odgrywa konsekwencja w utrzymaniu zmian. W teorii proste. W usprawnianiu procesów pozaprodukcyjnych wyzwaniem jest jednak środowisko - często nie widać produktu, nie widać jak i dokąd się przemieszcza, nie widać procesu, “nie widać czasu”. Do tego zasoby zazwyczaj są dzielone, a strumienie krzyżują się i zawracają.
Jak więc stosować Lean poza produkcją? Identyfikować strumienie, eliminować marnotrawstwo, prostować przepływy, standaryzować pracę i nieustannie ją doskonalić…. Na pewno zawsze warto skorzystać z doświadczenia tych, którym już się udało.
Siedem spojrzeń na Lean Office
Podczas Konferencji Lean Six Sigma: "Doskonalenie procesów usługowych", teorię z praktyką zestawią prelegenci z siedmiu firm usługowych - Santander Consumer Bank, Hewlett Packard, Poczta Polska, ING Bank Śląski, IBM, Euro Bank i Coloplast. Podczas wystąpień dowiemy się m.in. jak mierzyć produktywność w procesach usługowych i jak nie dać się okłamać fałszywymi miernikami, a także jak identyfikować zmienne, które są ukryte w naszych głowach. Podczas konferencji przedstawione będą także case studies usprawnień ścieżki usług dla klienta oraz zastosowania systemów Kaizen w realiach biurowych. Nie zabraknie przykładów, czasu i miejsca na dyskusje oraz wymianę doświadczeń.
Całodzienne warsztaty
W połączeniu z tematyką konferencji - 6 marca - odbędą się warsztaty w czterech blokach skupiających się na przywództwie, doskonaleniu metod pracy (TWI), projektach Six Sigma oraz angażujący w symulację Lean Office. 4 Organizatorem konferencji jest Akademia Białego Kruka z Wrocławia, od 10 lat zajmująca się szkoleniami i organizacją wydarzeń o tematyce Lean i Six Sigma.
Zapisy na konferencję i szczegóły dotyczące wydarzenia na stronie: http://abk.pl/konferencja-warszawa/.
Pozostałe aktualności Lean
-
Ogólnopolski Kongres Jakościowy 2025: Wiedza. Relacje. Biznes.
W dniach 14-16 maja 2025 roku w Centrum Edukacyjno-Kongresowym Politechniki Śląskiej odbędzie się Ogólnopolski Kongres Jakościowy 2025. To największe wydarzenie w Polsce poświęcone jakości, łączące wiedzę, relacje i biznes. Kongres stanowi unikalną okazję do zdobycia praktycznej wiedzy, wymiany doświadczeń oraz nawiązania strategicznych kontaktów biznesowych.
-
Nowoczesne podejście do doskonalenia procesów - relacja z IX Europejskiego Kongresu Lean
Dziewiąta edycja Europejskiego Kongresu Lean przyniosła uczestnikom ogromną dawkę wiedzy na temat wdrażania efektywnych procesów i innowacji w różnych branżach. Organizatorzy podkreślali, że kluczowym przesłaniem wydarzenia jest przekonanie, że to, co jest dobre dzisiaj, jutro może już być jedynie wystarczające.
-
Bezpłatna Konferencja – Cyfrowa Transformacja w Biznesie
Jak rozpocząć proces zmiany i zadbać o rozwój technologiczny firmy? Już 24 października odbędzie się Konferencja, podczas której zostaną przedstawione najnowsze trendy w zakresie wdrażania i udoskonalania procesu cyfrowej transformacji.
Technologie wspierające Lean
PARTNERZY SEKCJI:


Komentarze
W dniach 14-16 maja 2025 roku w Centrum Edukacyjno-Kongresowym Politechniki Śląskiej odbędzie się Ogólnopolski Kongres Jakościowy 2025. To największe wydarzenie w Polsce poświęcone jakości, łączące wiedzę, relacje i biznes. Kongres stanowi unikalną o ...
Dziewiąta edycja Europejskiego Kongresu Lean przyniosła uczestnikom ogromną dawkę wiedzy na temat wdrażania efektywnych procesów i innowacji w różnych branżach. Organizatorzy podkreślali, że kluczowym przesłaniem wydarzenia jest przekonanie, że to, c ...