Aktualności Lean

 

Poznaj Lean Office na Konferencji Lean Six Sigma w Warszawie

 Dodano: 2015-02-05
Filozofia Lean ma swoje początki w Systemie Produkcyjnym Toyoty (TPS). Zarówno Toyota, jak też słowo, które często z Leanem idzie w parze - „Manufacturing” – wskazują jednoznacznie, że w swej pierwotnej formie koncepcja dotyczy obszaru produkcyjnego. Imponujące efekty, osiągane po zastosowaniu filozofii Lean w produkcji spowodowały, że obszary pozaprodukcyjne również zaczęły stosować ten sposób myślenia i działania.
Jak Lean znalazł się w biurach? Czasem wynikało to z faktu, że obszar produkcyjny wywierał presję na otoczenie, innym razem firma nie posiadając obszaru produkcyjnego adaptowała system ciągłego doskonalenia oparty o standaryzację i przepływ. Efektem tego jest obecne, ogromne zainteresowanie filozofią Lean (już Management lub Office, a nie Manufacturing) w usługach. Dlaczego? Bo Lean to zdrowy rozsądek (z naciskiem na zdrowy!), doskonalenie procesów, a co za tym idzie - lepsze efekty uzyskane przy zaangażowaniu mniejszych zasobów.

W teorii to proste...

Na czym zatem polega Lean w usługach? Na tym samym, na czym polega w produkcji. Nadal usprawniamy przepływ poprzez eliminację marnotrawstwa. W usługach, czy biurze przyglądamy się naszym procesom z perspektywy „materiału” (najczęściej są to dokumenty), który przez nie przechodzi, odpowiadamy sobie na pytanie jaki jest cel poszczególnych czynności i czy z punktu widzenia klienta dodają one wartości. W razie potrzeby proces musimy przeprojektować tak, by pożądane czynności realizowane były w odpowiednim miejscu i czasie (Może stanowiska można połączyć? A może zadania trzeba podzielić…). Następnie wystarczy skupić uwagę na tym, by przy pomocy technik Lean usprawnić i ustandaryzować realizację procesu i sprawić, żeby przejście przez niego zajmowało jak najmniej czasu. Ostatecznie najważniejszą rolę odgrywa konsekwencja w utrzymaniu zmian. W teorii proste. W usprawnianiu procesów pozaprodukcyjnych wyzwaniem jest jednak środowisko - często nie widać produktu, nie widać jak i dokąd się przemieszcza, nie widać procesu, “nie widać czasu”. Do tego zasoby zazwyczaj są dzielone, a strumienie krzyżują się i zawracają.

Jak więc stosować Lean poza produkcją? Identyfikować strumienie, eliminować marnotrawstwo, prostować przepływy, standaryzować pracę i nieustannie ją doskonalić…. Na pewno zawsze warto skorzystać z doświadczenia tych, którym już się udało.

Siedem spojrzeń na Lean Office

Podczas Konferencji Lean Six Sigma: "Doskonalenie procesów usługowych", teorię z praktyką zestawią prelegenci z siedmiu firm usługowych - Santander Consumer Bank, Hewlett Packard, Poczta Polska, ING Bank Śląski, IBM, Euro Bank i Coloplast. Podczas wystąpień dowiemy się m.in. jak mierzyć produktywność w procesach usługowych i jak nie dać się okłamać fałszywymi miernikami, a także jak identyfikować zmienne, które są ukryte w naszych głowach. Podczas konferencji przedstawione będą także case studies usprawnień ścieżki usług dla klienta oraz zastosowania systemów Kaizen w realiach biurowych. Nie zabraknie przykładów, czasu i miejsca na dyskusje oraz wymianę doświadczeń.

Całodzienne warsztaty

W połączeniu z tematyką konferencji - 6 marca - odbędą się warsztaty w czterech blokach skupiających się na przywództwie, doskonaleniu metod pracy (TWI), projektach Six Sigma oraz angażujący w symulację Lean Office. 4 Organizatorem konferencji jest Akademia Białego Kruka z Wrocławia, od 10 lat zajmująca się szkoleniami i organizacją wydarzeń o tematyce Lean i Six Sigma.

Zapisy na konferencję i szczegóły dotyczące wydarzenia na stronie: http://abk.pl/konferencja-warszawa/.
Akadiemia Białego Kruka / KB


Pozostałe aktualności Lean

  • Bezpłatna Konferencja – Cyfrowa Transformacja w Biznesie

    konferencja-cyfrowa-transformacja-w-biznesie

    Jak rozpocząć proces zmiany i zadbać o rozwój technologiczny firmy? Już 24 października odbędzie się Konferencja, podczas której zostaną przedstawione najnowsze trendy w zakresie wdrażania i udoskonalania procesu cyfrowej transformacji.

  • Doskonalenie procesów, zespołów i robotów

    relacja-lean-trendy-2024

    Ósma edycja konferencji Lean Trendy odbyła się 21 września. Jest to coroczne wydarzenie organizowane przez Stowarzyszenie Lean Management Polska, zrzeszające sympatyków doskonalenia, którzy szerzą filozofię Lean w swoich miejscach pracy, działając w setkach firm w całym kraju.

  • Relacja z Toyota Change Management – we wnętrzu giganta zmian

    relacja-toyota-change-management

    Toyota, to firma, której system produkcyjny niezmiennie jest jednym z najbardziej znanych na świecie, na którym wzorują się przedsiębiorstwa niezliczonej już ilości branż. Jednak w wielu przypadkach próba transformacji nie przynosi tak spektakularnych wyników. Co więc odróżnia podejście tej firmy, które doprowadza do powszechnego zaangażowania załogi w codzienne usprawnianie?

Technologie wspierające Lean

PARTNERZY SEKCJI:

3DGence
Comarch Technologies

Komentarze





Śledź nas w social media Aktualności  
Bezpłatna Konferencja – Cyfrowa Transformacja w Biznesie

Jak rozpocząć proces zmiany i zadbać o rozwój technologiczny firmy? Już 24 października odbędzie się Konferencja, podczas której zostaną przedstawione najnowsze trendy w zakresie wdrażania i udoskonalania procesu cyfrowej transformacji.

Doskonalenie procesów, zespołów i robotów

Ósma edycja konferencji Lean Trendy odbyła się 21 września. Jest to coroczne wydarzenie organizowane przez Stowarzyszenie Lean Management Polska, zrzeszające sympatyków doskonalenia, którzy szerzą filozofię Lean w swoich miejscach pracy, działając w  ...

Polecamy
Kalendarz konferencji Lean  
  Listopad 2024  
PON WT ŚR CZW PT SOB NDZ
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
Najbliższe szkolenia Lean  
PatronujemyWyszukiwarka
Śledź nas na Facebooku